Jak vybrat kosmetický salón

7 největších chyb, které lidé dělají při výběru salonu a jak se jim vyhnout.

Vítejte!

Děkuji Vám za čtení této brožury, která vám díky několika tipům pomůže vybrat ten nejlepší salon pro vás.

Čím lépe jste o zvyklostech salonu informovaní, tím lépe také dokážete rozpoznat, co bude nejlépe splňovat vaše představy a potřeby.

Zjistit si co nejvíce informací je opravdu první krok ke správnému rozhodnutí. Děláte to vždy, když si jdete koupit televizi, auto nebo cokoliv jiného.

Tak proč ne předtím, než si vyberete svůj salon?

V brožuře se dozvíte, proč byste neměli nikdy vybírat salon jen podle ceny. Nebo také to, proč je každý salon jiný.

A proč je komunikace důležitá k vaší spokojenosti.

Může vám pomoci předejít bolestným zkušenostem nebo také úplně zbytečným problémům.

Chyba č. 1: Výběr salonu pouze podle ceny

Staré pořekadlo říká: „Dostaneš, co si zaplatíš”. Při výběru salonu to platí dvojnásob. Jestli pro sebe požadujete ty nejlepší služby, měli byste se rozhodovat podle toho, který salon vám poskytne nejvyšší hodnotu, ne nejnižší cenu.

Proč?

Hodnota = kvalita + servis + cena

Každému je jasné, že nikdo nemůže nabídnout nejlevnější cenu, mít přitom nejvyšší kvalitu a poskytovat nejlepší služby najednou ve stejnou dobu.

Určitě můžete získat vysokou kvalitu a super servis, ale zcela jistě nemůžete mít obojí a ještě je dostat skoro zadarmo. Provoz salonu znamená spoustu nákladů na nájem, energie, další režii, materiál, popř. zaměstnance a další vzdělávání. Pokud jsou jejich ceny „příliš dobré, než aby to byla pravda”, pak to má někde háček. Buď je to v kvalitě produktů a služeb nebo v servisu klientům. Ovšem, jak už bylo řečeno, celková hodnota musí obsahovat všechny tři – kvalitu, servis i cenu.

Jaké 3 nejčastější problémy vás můžou potkat, když vybíráte salon jen na základě ceny?

1) Levné salony si většinou za kvalitou své práce nestojí, pokud se někde vyskytne problém. Mohou vám účtovat málo, ale jak se zachovají, když nebudete spokojeni?

Když někdo garantuje nejnižší cenu služeb, velmi často za tím také stojí velmi nízké mzdy nekvalitních pracovníků, sice s oprávněním, že mohou službu dělat, ale s minimem schopností, znalostí a profesionality.

Také mnohdy pracují s tím nejlevnějším materiálem, takže nakonec můžete dostat ještě méně, než jste si zaplatili. Trocha ušetřených peněz vás dlouhodobě stojí daleko víc. Možná i čerpání vaší dovolené, když budete pár dní brečet zamčené ve svém bytě, protože nebudete moci po takovém „ošetření” mezi lidi. J

2) Salon, který má nejnižší ceny je musí nejčastěji kompenzovat kvantitou, nikoliv kvalitou. V takovém salonu se těžko dočkáte zájmu o to, co od salonní péče očekáváte, natož aby vám někdo poradil, jak se o sebe starat nebo aby vám vybral produkty na domácí péči přesně podle stavu a typu pleti.

3) Posledním důvodem, proč by takový salon mohl být problém, je už zmiňovaný velmi nízký výdělek kosmetiček nebo terapeutů, které většinou v takových salonech pracují.

Něco jiného je živnostenský list, který na kosmetické služby nebo masáže dnes může získat téměř každý, ale daleko důležitější je následné neustálé vzdělávání se v nových směrech, trendech, produktech a technikách v tomto oboru, na které jim pak jednoduše nezbývají peníze.

V tom je totiž ten největší rozdíl, který dělí salony, kde pracují „kosmetičky a maséři” nebo praví odborníci a profesionálové.

Pokud vám opravdu záleží na udržování pleti v co nejlepší kondici, aby byla pevná, svěží a pracovala co nejlépe a chcete se nechat hýčkat a vzdělávat od zkušených odborníků, pak opravdu nevybírejte salon postavený na nejnižších cenách.

Chyba č. 2: Myslíte si, že všechny salony jsou vlastně stejné

Omyl. Každý salon je jiný. Každé studio má různé služby na různé úrovni a různé zaměstnance na různé úrovni talentu, schopností a vědomostí. Také atmosféra a styl každého salonu je jiný a přesně rozeznáte, že někde se cítíte lépe, ani vlastně nevíte proč.

A právě kombinace vědomostí, zkušeností a dovednosti dělá kosmetičky a terapeuty skvělými. Většina lidí si vůbec neuvědomuje, že výborná kosmetička nebo terapeut musí být napůl lékař, psycholog i manažer. Ani to, kolik času a peněz musí ti nejlepší investovat do svého umění.

Navzdory tomu, co si někteří lidé stále ještě myslí, dnes už dávno není kosmetika jen o čištění, základní obličejové masáži a barvení obočí, jako to bylo kdysi. Dnes se dá kvalitními produkty výrazně měnit stav pleti a správně zvolenou péčí jí pak udržovat po dlouhou dobu.

Hledáte pro sebe to nejlepší? Tak se vůbec neostýchejte zeptat:

  • Jaký typ tréninků, seminářů, školení a zkušeností kosmetičky a terapeuti mají.
  • Kolik času se vám budou věnovat.
  • Jestli se někde můžete dozvědět reference od jiných klientů.
  • Nebo na jakýkoliv jiný dotaz, který vás v souvislosti se službou napadá a je pro vás důležitý.

Poté, co dostanete odpovědi na své otázky, bude vám jasnější, který salon si zvolit. A salon, který má o vás opravdu zájem, se vám bude snažit dokázat, že je pro vás ten pravý.

Nechejte si dostatek času na rozmyšlenou, který salon byste chtěli navštěvovat. Ale když už se jednou rozhodnete a salon pro vás bude dostatečně kvalitní, vyplatí se vám být k němu loajální. To nás přivádí k chybě č. 3.

Chyba č. 3: Časté zkoušení jiných služeb a salonů

Možná si myslíte, že je to vaše výhra, když můžete využít každou velmi výhodnou akci nebo mimořádnou nabídku např. slevových portálů v různých salonech.

Možná někdy, když máte štěstí. Rozhodně to ale není nejlepší způsob, jak dostat přesně to, co vaše pleť nebo tělo potřebuje.

Opravdu dobré salony mají dost stálých a věrných klientů, které si hýčkají, proto se nemusí zabývat slevovými portály a lovci slev z řad zákazníků.

Jakmile najdete kvalitní salon, měli byste být loajální. Pokud přeskakujete ze salonu do salonu, majitel dobrého salonu nebude asi přesvědčen, že do vás bude chtít investovat svůj čas a energii. Zaměří se totiž na své stálé a věrné klienty, se kterými má nastavený pravidelný systém péče s nějakým cílem.

Cena je samozřejmě důležitá, ale neměla by být důležitější než dobrá kvalita služby. Pokud nejste loajální ke svému salonu a ukážete se jednou za půl roku, jen když potřebujete napravit, co jinde „cenově neodolatelní” pokazili, jak nadšeně vám asi vyjdou vstříc, když někdy náhodou budete potřebovat laskavost? Budou chtít, abyste pak využívali jejich bonusové programy a speciální nabídky?

Všechny dobré salony jsou vám ochotny vyjít vstříc a pomoci i za mimořádných okolností. Udělají maximum a budou k vám loajální, když budete na oplátku loajální vy k nim. Občas si na to vzpomeňte, až si vyberete „svůj” salon.

Chyba č. 4: Nevěnujete návštěvě salonu dostatek času nebo salon nevěnuje dost času vám

Stále příliš spěcháte? Tím pádem nemáte dostatek času na komunikaci s kosmetičkou nebo terapeutem, abyste se ujistili, že dostanete přesně to, co potřebujete a chcete.

Občas se stává, že jeden klient, který přijde pozdě, naruší celý harmonogram dne a způsobí nepříjemnost a stres nejen kosmetičce či terapeutovi, ale všem dalším klientům, kteří se objednali po něm.

Při plánování návštěvy salonu si vždy nechejte časovou rezervu. Zeptejte se, kolik času si na vás terapeut nebo kosmetička vyhradila a přidejte si k tomu půl hodiny.

Zasloužíte si tu chvíli pohody, je to čas jen pro vás a máte právo si jej vychutnat – nespěchejte.

Váš čas, peníze i bolest hlavy si můžete ušetřit také tím, že si se svou kosmetičkou vyjasníte, co se vám líbí nebo nelíbí, jaký je cíl vašich návštěv a co od služby očekáváte.

Proč většina klientů salonů dělá pravý opak? Proč se svěří dobrovolně do rukou kosmetičky, která „něco udělá” a pořádně jim nevysvětlí proč ani co jim ošetření přinese?

Vždy dbejte na to, aby si i v salonu na vás udělali dostatek času a dohodli jste se na společných krocích a systému péče.

Vaše kosmetička by měla být váš „kosmetický odborník”, poradce a „partner projektu”. A vy jste tím projektem.

Chtějte se dozvědět co nejvíce informací a tipů, které vám pomůžou s domácí péčí, protože ta je 60% úspěchu a vaší spokojenosti.

Dobrý salon je postaven na komunikaci!

Chyba č. 5: Vybíráte si salony, které neručí za své služby

Všechny renomované salony by měly poskytovat záruku na své služby automaticky. To znamená, že pokud nejste spokojeni se službou nebo servisem, ošetření vám bezplatně udělají znovu nebo vám vrátí peníze.

Bohužel ale existují i takové salony, kde se ničeho takového nedočkáte. Místo toho se s vámi budou dohadovat s argumentem, že máte „nerealistická očekávání”. Opakovanou službu vám budou chtít naúčtovat a o vrácení peněz nemůže být ani řeč.

Nejlepší věc, kterou můžete udělat, je vybrat si salon, kde vám poskytnou 100% záruku vaší spokojenosti. Tak budete vědět, že jsou přesvědčeni o kvalitě svých služeb a neexistuje pro vás žádné riziko.

Chyba č. 6: Myslíte si, že živnostenský list je vše, co stačí k poskytování služeb

Existují stovky kosmetiček a terapeutů, kteří každý rok končí kosmetické školy nebo rekvalifikační kurzy. To ovšem zdaleka naznamená, že všichni jsou schopni poskytovat služby alespoň na průměrné úrovni.

Práce kosmetičky nebo terapeuta je umění. Mít určitý talent je samozřejmě podmínkou, ale ty správné dovednosti je možné zvládat až časem, prací a tunou vědomostí.

Je velmi důležité, aby pracovníci ve službách v salonech krásy pokračovali ve svém vzdělávání a aby procházeli dalšími kurzy a semináři.

Nestyďte se a ptejte se kosmetiček a terapeutů na jejich vzdělání a další školení. Zjistěte, jak se snaží zdokonalovat ve své profesi, než se jim svěříte do rukou.

Chyba č. 7: Nezajímáte se o doporučení od jiných klientů

Jestli se vyhnete této chybě, je to jedna z nejlepších věcí, kterou můžete při výběru salonu udělat.

Úplně samozřejmě požádejte o reference jiných klientů. Dobré salony vám je s radostí poskytnou. Chtějte znát jména alespoň 3 lidí, kteří do salonu chodí, a zavolejte jim. Každý se s vámi rád podělí o své zkušenosti a odpoví na otázky, které jsou z hlediska péče pro vás důležité.

Pokuste se také najít co nejvíce komentářů a příspěvků od klientů přímo na stránkách salonu nebo na jejich facebookovém profilu.

Bonus: 5 tipů na krásu

Tip 1:  Nikdy nezkoušejte tvarovat účes z mokrých vlasů. Nejdříve je vždy z 80 % vysušte.

Tip 2:  Jeden z nejdůležitějších kroků v péči o pleť je její správné denní   čištění vhodnými odličovacími přípravky. Odstraní se tak   škodlivé látky, které produkuje samo tělo, stejně jako všechny   nečistoty ze vzduchu. Pleť se navíc změkčí, začne dýchat a je   schopna vstřebávat daleko více účinných látek z následné péče.   K této přípravě pleti dále patří občasný peeling na  odstranění   odumřelých kožních buněk a hloubkový čistič pórů.

Tip 3:   Základem dobře vypadající a fungující pleti všech typů je vždy   její dostatečná hydratace. Nejlepšího efektu je možné   dosáhnout pouze kombinací hydratačního séra (pro intenzivní,   hloubkový a dlouhodobý účinek) a krému jako lepší ochrany   povrchové vrstvy pleti.

Tip 4:  Důležitá známka pěstěnosti obličeje je perfektní tvar a délka   obočí nejvhodnější k tvaru obličeje. Svou první úpravu obočí   vždy nechejte na odborníkovi. Obočí také vypadá lépe, když je   vyplněno měkkou tužkou na obočí nebo matným stínem za   pomoci plochého štětce.

Tip 5:  Proti vráskám a povadlé pleti se dá částečně bojovat také   pravidelnou lehkou masáží a roztíráním séra a krému pevnými   tahy směrem vzhůru. Nezapomeňte se také vždy věnovat svému   krku a dekoltu! Jsou to partie, které nejdříve vykazují známky   stárnutí a velmi obtížně se pak napravují. Výborným   pomocníkem v boji proti stárnutí je také obličejová gymnastika.

Jak tedy získat ten nejlepší servis?

V případě, že se chcete vyhnout všem výše zmíněným zklamáním, zvolte si můj salon.

Jestli vše, co chcete, je rychlé ošetření s troškou rozmazlování a služby za nejnižší možnou cenu – prosím, najděte si někoho jiného. Moje specializované služby jsou určeny pro lidi, kteří se starají o svou osobní „image” a chtějí vypadat co nejlépe každý den.

100% záruka spokojenosti

Můj salon si zakládá na poskytování nejlepších služeb. Vždy se snažím, abyste se cítili v bezpečí, jako v bavlnce a nádherně. Kdyby se náhodou stalo, že by kvalita servisu nebo ošetření nebyla podle vašich představ, bude vám poskytnuto znovu a zdarma nebo vám budou vráceny peníze zpět.

Helena Radkovská

Zde je několik postřehů, které říkají někteří z našich klientů o Glamour Care Studiu:

Majitelka firmy: „Nejskvělejší kosmetické služby v širokém okolí, které velmi ráda doporučím dále. Navíc individuální přístup, přizpůsobení se časovým i finančním možnostem klienta a to vše v naprosté diskrétnost a soukromí. Velký obdiv a srdečně díky.“

Manažerka z Ostravy: Už po první návštěvě salónu jsem byla přímo nadšená. Nesmírně mi vyhovuje intimita prostředí (péči nenarušují žádné externí vlivy  – jiné zákaznice, jejich rozhovory „za plentou“, jak znám z jiných salónů).  Prostě si plně vychutnám péči paní Markéty a úžasně zrelaxuji. Oceňuji její šikovnost i odbornou erudici. Rovněž estetika a design salónu jsou na velmi vysoké úrovni a konvenují s mým vkusem. Ovšem návštěvou salónu péče o klientky nekončí. A tady musím říct, že s podobným „opečováváním“ jsem se ještě nikdy nesetkala. Paní majitelka v rámci následné komunikace jednak doporučí přípravky „ušité na míru“ mé pleti a jejím potřebám, ale také připomene, jak je správně používat, aby efekt byl co nejlepší, nechybí poděkování a vyjádření potěšení z plánované další návštěvy. Prostě celkově se cítím v  Glamour Care jako v bavlnce a myslím, že něco takového by měla zažít každá žena.“

Manažerka z Bratislavy: „Nedávno sa ma kamarátka pýtala, prečo mam tak rada salón Glamour Care?  Ja som jej povedala, že niečo také musí každá žena len zbožňovať! Od chvíle, keď vstúpim ústretovosť, profesionalita, luxus, dokonalý pôžitok z relaxu a  k tomu kvalitná Kozmetika Sothys, ktorá u mňa spôsobuje to, že v mojej takmer 40tke si v zahraničí pri objednaní piva pýtajú moje ID :). Pre mňa je Glamour Care miesto, kde čerpám novu energiu. Ďakujem, že sa staráte o mňa vždy s láskou.‎

DĚKUJI VÁM!

Děkuji vám, že jste brožuru dočetli až sem a věřím, že pro vás byly tyto informace užitečné. Máte-li jakékoliv dotazy nebo připomínky, prosím, zavolejte mi na telefonní číslo 725 688 433.

Děkuji,
Markéta Ondrejášová
Glamour Care Studio s.r.o.
Kostelní 18, Nový Jičín
www.glamourcare.cz

Stáhnout celou brožuru.